mandag 19. desember 2011

Alternativ julegave

I fjor ga jeg beskjed til min mor og far om at jeg ikke ville ha julegave fra de, men at de heller brukte pengene på å støtte nyabondoprosjektet vårt.
De gjorde som jeg sa, og sendte meg 400 kr som jeg innbetalte til Deaf Aid.
Det jeg ikke tenkte på, var at julegaven fra de alltid er at jeg får tilsendt hjemmelaget pinnekjøtt så jeg har julemat på julaften...
Konsekvensen var at jeg og min datter satt og spiste pizza på selveste julaften.
Dere trenger ikke å gå så drastisk til verks, men har dere noen dere skal kjøpe julegaver til som har alt. Kjøp de en flettet kurv eller smykker, som vi i prosjektet selger, og overskuddet går til bygging av skolen vår. Så unngår man også julegaver som bare blir stuet bort i et skap!

Kurvene koster kr 100.- for liten, 150.- for mellomstor og kr. 200.- for de største.

Skrevet av Kari Ann Årseth