fredag 19. oktober 2012

En herlig gave!

24.september fikk prosjektet en mail, der det stod:

"Hei Maria.
Jeg har en 12-åring som akkurat har hatt en stor barnebursdag. Hun ønsker å gi noe av pengene hun fikk til døveskolen i Nyabondo"

Denne mailen gledet oss alle i prosjektet! Og den som hadde hatt feiring, og ville dele bursdagspengene sine, det var Cecilie Flaa Beichmann.

Vi ville også gjerne vite litt om historien bak Cecilies avgjørelse, og dette var svaret vi fikk:
"
Jeg ville gi litt av bursdagspengene mine fordi jeg hadde fått så mye. Mamma hadde kommet fra Afrika og fortalte om at mange har veldig lite. Så da tenkte jeg at nå har jo jeg så mange penger, og har alt jeg trenger, mens det er noen som ikke har noe i det hele tatt.. Mens jeg tenkte det fortalte mamma om døveskolen, og at det er mange barn som trenger litt ekstra oppmerksomhet så da sa jeg: "Mamma, du vet at jeg nettopp har hatt bursdagselskap og sånt, og da fikk jeg jo veldig mange penger, så er det noen organisasjon jeg kan hjelpe?" Og da foreslo hun dette... Jeg sa jo at de pengene som kom over tusen skulle jeg gi bort.. Det var egentlig det hele. Vi må huske på at det alltid er noen som trenger hjelp, og du har alltid noe til overs...
Hvis du skal gi en gave til noen som ikke vet hva de ønsker seg - så kan gaven være penger gitt til døveskolen...tenk på det! Om en stund er det jul....
 
Hilsen Cecilie
"
 
Til Cecilie fra alle i prosjekt Nyabondo: Tusen takk!